søndag, september 16, 2007

Svensk interview - Hvis I var et instrument ..

Hvis de var et instrument, ville de være en guitar, og deres musiktype er rock - ikke emo! "Graffiti" har interviewet Bill og To Kaulitz, Gustav Schäfer og Georg Listing fra Tokio Hotel.

Hvorfor begyndte I at spille musik?
Tom: Det ved jeg ikke. Jeg syntes, at det var cool at spille guitar, tror jeg.
Bill: Mange havde fortalt mig, at jeg sang godt, så min mor syntes, at jeg skulle gå til så mange auditions som muligt.
Georg: Jeg synes, at det var spændende at spille bas. Jeg begyndte at tage lektioner, og efter noget tid kunne jeg ikke stoppe igen.
Gustav: Min far havde et gammelt trommesæt i kælderen. Jeg startede med at spille lidt, og så blev det en hobby.

Hvis I var et instrument, hvad ville I vælge at være?
Tom: Ha, det er en nem en. Selvfølgelig ville jeg være en guitar. Men hvis det ikke var en guitar, ville jeg klart være et klaver.
Bill: En guitar. De er cool!

Hvorfor tror I, at Bill og Tom er de mest populære?
Georg: Jeg tror, det er fordi de gør de cooleste ting, sang og guitar. Jeg er faktisk glad for, at jeg ikke er så populær. Det ville være for meget.

Tror I, at I vil være lige så populære, som I er nu om, når I er 30-40 år gamle?
Tom: Det tror jeg ikke. Vores udseende er vigtigt. Hvis vi var så gamle, ville der ikke være så mange mennesker, der lyttede til os, som der er nu, og dem der gjorde, ville være gamle.
Bill: Jeg ved det faktisk ikke. Men som Tom sagde, ville det være ældre fans. Det ville nok ikke være teenager, tror jeg.

Hvorfra får I inspirationen til jeres sange?
Bill: Alle vores tekster handler om ting, der er sket i vores liv. Så det fleste sange kommer fra os selv.

I mange cd-butikker står jeres cd'er under rock, punk og emo. Men hvad er jeres mening om jeres musik?
Bill: Tja, det er ikke emo eller punk. Vi ser selv på det som rock.

Hvad lytter I til?
Tom: Jeg tror, det mest er hiphop.
Bill: Jeg er mere en rocktype. Jeg synes, at Green Day er fede!

Hvordan føles det at stå på scenen foran et skrigende publikum?
Bill: Det er en fantastisk følelse. Til en koncert i Frankrig for noget tid siden, kom der 50.000 mennesker for at se os. Det var en ubeskrivelig fornøjelse.

Hvilken sang kan I bedst lide at spille live?
Tom: Det må være Reden og Spring Nicht. Reden handler faktisk om mig og en pige i værelse 483 på et hotel i Spanien. I forstår resten ..
Bill: Jeg er enig med Tom mht. Spring Nicht. Den handler om, at hvis Tom springer, så gør jeg også. Det føles godt, at synge en sang med så meget kærlighed til din bror.
Georg: Übers Ende der Welt. Den er så hurtig, og jeg elsker melodien.
Gustav. Det må være Durch den Monsun. Når vi starter med at spille den, går folk amok og det er sjovt!

Hvad kunne I lide ved Sverige, da I var her d. 12. juni?
Tom: Alle de hotte tøser selvfølgelig.
Bill: Stockholm var en smuk by med smukke fans. Dog var det ingenting sammenlignet med de franske fans. De ville slå ihjel for stå først i køen.
Georg: Jeg nød det rigtig meget. Alle var søde og kønne.

Har I planer om at komme tilbage og spille en koncert?
Tom: Vi har snakket om det mange gange, og måske kommer vi engang i første del af det næste år.
Bill: Jeg ved ikke, hvor vi tager hen, men det ville være fedt at komme til Sverige.

Har I tænkt på at deltage i Melodi grand prix? (altså for voksne ;p)
Georg: Jaer, vi har talt om det, men så ville de andre jo ikke have en chance, tror jeg.
Gustav: Jeg synes, det er en fed idé. Vores fans ville sikkert synes om det, og jeg tror, at det kun ville kunne gå godt for os.

Hvilket album kan I bedst lide af alle jeres albums?
Georg: Uden nogen tvivl: Schrei. Det er de største og bedste og sjoveste sange at spille.

14 kommentarer:

Anonym sagde ...

nice nok

Anonym sagde ...

Hah Feedt<3

Anonym sagde ...

Ugh, er jeg den eneste der synes, at Tom der kommenterer på sit sexliv er ved at blive MAJET old?

Anonym sagde ...

Rikke - Nej, det synes jeg også! Men på den anden side.. lige denne oplevelse må have været en kæmpe succes for ham, siden han lige nævner dén hele tiden. Måske er de andre gange ikke gået så godt? :p

Anonym sagde ...

er det bare mig, eller vidste I heller ikke at Spring Nicht handlede om Tom? /:

Anonym sagde ...

Jeg vidste heller ikke, den handlede om Tom O_O

Håber ikke de stiller op i MGP. Bvadr :(

Anonym sagde ...

mwahaha! alle de hotte tøser? det var DERFOR Tom gav alle pigerne, sådan nogle skumle ''jeg vil have dig''-blikke. XD.
men, ja, vi VAR hotte. XD.

Anonym sagde ...

Altså sangen Spring Nicht handler om Tom , men det jo ikke fordi at han har haft selvmordstanker, det jo bare hvis han havde, hvilket han ikke har haft :P

Anonym sagde ...

det lidt underligt de ikke viser at Tom sprang i musikvideoen til... men den er skøn alligevel!!

Anonym sagde ...

Er det bare mig, eller er Tom bare lidt lummer ? :P

Anonym sagde ...

Bare vent til de kommer til Danmark. De får sig noget af en overrakskelse. :b hehe. Jeg har nemlig hørt rundt omkring, at stjernerne syntes, at de danske piger er VILDT hotte. (:

Anonym sagde ...

Har nogen af jer mødt Tokio Hotel ??
Det har jeg de talte endda til mig de var totalt søde

Anonym sagde ...

Er det meninqen jeq skal blive total sur nu!?
Hvis de kan lide Svreiqe oq de svenske fans, så kan de sQ oqså qodt lide Danmark oq de danske fans, for vi er mindst liqe så hotte som dem på den anden side, vi er næsten ens, så TH kan liqeså qodt lette siq oq komme til lille DK som de har lovet lænqe!
Har jeq ret?

Anonym sagde ...

Til anonym.

Jeq har vinket til Tom (inden) de blev kendte oq stadiq var Devilish. Jeq havde en chance for at møde dem, men var qenert!

Hvor har du mødt dem hene?