mandag, december 20, 2010

Interview, Entrevista Telehit / Mexico



Interviewer: Først og fremmest, tak fordi I kom, det er en ære at have jer her!
Bill: Tak.

Interviewer: Det er snart et år siden at jeg talte med jer sidst, og lige nu har I udgivet et 'best of'-album, hvilket er fantastisk! Og hvordan har I det med det - er I måske ikke for unge til allerede at have sådan et?

Bill: yeah, det tænkte vi også på at vi måske var, men... Uhm, det følels godt at vi allerede kunne lave et, så ja... Det er et blandet album, hvor alle vores singler er på, og nogle af vores egne ynglingssange.

Interviewer: Og ja, det er jo en god måde at sige tak til alle de fans der har været der lige fra starten?

Tom: Nemlig, og det er en god ting at lave i slutningen af et år, sådan en sidste ting. Nu kan vi gå tilbage i studiet og være kreative og ja, det var godt med en sidste ting.

Interviewer: Ja, og nu når vi taler om nye sange - jeg tjekkede lige jeres hjemmeside igår, og så videoen til "Hurricanes and Suns"... Fortæl lidt om hvordan det var at lave videoen og hvad I fik ud af det?

Bill: Jo, altså videoen er... (Spørger hvordan man siger det på engelsk) den går baglæns. Fordi vi ville vise alt hvad vi gjorde lige fra starten, og så til nu. Så man ser det hele baglæns, og jeg syntes det blev fedt.

Tom: Det er sjovt at se, altså, nu er Gustav blevet gammel, fed og grim, men dengang var han ung og så godt ud.

Bill: Nej, men det er fedt at se. For du kan virkelig se alt det vi gjorde og hvad vi var igennem. Så jeg syntes virkelig at det er en cool video, man kan se alt det bedste af Tokio Hotel. Og det var også derfor vi satte "Schönes Madchen aus dem all" på vores 'best of'-album. For at man kan høre den og så de nye, og se forskellen, at det har ændret sig igennem årene. Jeg tror det er fedt for vores fans at se det.

Interviewer: Cool, nu skal vi tale lidt om jeres sidste studie album 'Humanoid'... Hvad er den største ting, dette album har lært jer?

Bill: Det ved jeg ikke, jeg tror at den vigtigste ting ved dette album var, at vi havde tid, vi lavede det uden en masse pres fra pladeselskabet. Vi ville have at dette her skulle være en perfekt cd, og vi ville gerne føle os "Connected to it" vi skulle selv tænke at det var godt, og det er det bedste vi kunne gøre. Så vi indspillede en masse sange, og gav os god tid til det. Det var et godt år i studiet, og det var vigtigt for os at have god tid til at prøve nye ting af, nye lyde. Og nu er det en ny slags cd, den er lidt mere elektronisk end de andre, og sådan noget. Så jeg tror det var rigtig vigtigt for os som band, at vokse med musikken. Og nu kan vi gå tilbage i studiet, og se hvad vi vil nu. Det var nok det vigtigste vi lærte.

Interviewer: Cool, i går var jeg ved det sted I skal spille i aften, og der var der allerede en del fans der sad i kø, bare for at få billetter. Hvordan har I det med det?

Bill: Det er altid fedt at få det at vide, at se at der er fans der ikke kan vente med at se os. Det giver os en god følelse af showet.

Tom: Jeg håber de har nok energi til showet.

Interviewer: Det kan jeg garantere for at de har, og nu når vi taler om fans, hvad er det vigtigste de har lært jer?

Bill: Um... Jeg tror at det specielle ved Tokio Hotel-fans, og Tokio Hotel, er at vi har en sådan forbindelse. Det er som én stor familie, og vi har altid lyst til at tage vores fans med os på tour, for at de kan se hvad vi laver hele dagen, og så de kan se mere om vores liv og alt sådan noget. Nogen gange tager vi derfor kamera med os, til Tokio Hotel TV, og så optager vi alt hvad vi laver.

Tom: Du ved, de lever hele livet med os, også på tour og... I europa, vi har lige spillet vores europa tour sidste år, og det var rigtig fedt. Der var en masse fans til alle koncerterne, i alle byerne, Så til alle koncerterne, tusindevis af kilometer og..

Bill: Og nu du ser sådan noget, at fans venter foran stedet i så lang tid, og sådan er det bare altid. Det føles godt.

Interviewer: Og hvordan føles det, at de I er på alle kontinenter overalt i verden. Jeg mener, I tog til Malaysia, og I tager jo tilbage til Japan, ikke?

Tom: Nej, det her er første gang i Japan.

Interviewer: Første gang?

Tom: Vi har været i Asien, og vi var i Malaysia.

Interviewer: Okay. Alle taler om hvad man kan forvente i 2011, og I siger til mig, at I arbejder på et nyt album. Hvordan er det?

Tom: Vi er ikke sikre på at det kommer ud i 2011, måske... 2030, jeg ved det ikke. Det er sådan, at vi vil bare være kreative, og skrive nye sange, og vi har nogle projekter vi gerne vil lave i 2011, så nu får vi at se.

Bill: Du ved, for os er det vigtigt at vi nærmest har kapitler. Så i slutningen af det her år kan vi sige, okay, det var Humanoid-året. Og nu kan vi gå tilbage, og være kreative igen, lave nogle nye ting. Fordi for mig, har jeg svært ved at være på scenen og på tour. Fordi det er så svært at finde på nye ting til alt, fordi jeg stadig sidder lidt fast i det gamle. Så for os var det vigtigt at lave kapitler, hvor der så er en slutning.

Tom: For andre artister, virker det som om at de udgiver et nyt album hvert år, og mange af de albums, er ikke særlig gode og er af lav kvalitet. For os, er hele pointen, at vi altid har den bedste kvalitet, som vi kan give. Så, yeah.

Interviewer: Føler I nogengange, at presset for at lave noget ligeså godt som i starten, er for stort?

Bill: Jeg tror vi er ovre det, men, uhm... Men vi havde den følelse, selvfølgelig, især ved den 2. cd, jeg tror det var det sværeste for os, fordi den første cd fik så meget succes, og alle forventede at vi fik så meget succes og alting. Så der var lidt pres på i studiet, for at vi skulle skrive nogle gode sange til et nyt album. Men jeg tror vi er ovre det. Jeg tror den sidste cd, var rigtig vigtig for os, og alting har gået så godt med den indtil videre, så vi slapper af med tankerne om det næste album.

Oversat af Joz! - Tokio Hotel Live News.

Ingen kommentarer: