torsdag, januar 28, 2010

Bill Kaulitz – Tokio Hotel: „Egne projekter? Klart!”

- fulde interview!

Ved Milanos modeuge overraskede Bill Kaulitz musikverdenen, med sin modeloptræden. I ’Gala’ afslører han, hvad det betyder for hans band ’Tokio Hotel’.

Hans optræden varede kun få minutter, han kunne dog have ændret et liv: i en stramtsiddende dragt med fjer, som designer-tvillingere Dean og Dan Carten havde designet, åbnede Bill Kaulitz, 20, Dsqaured-showet. Alle jublede. Er dette begyndelsen på en ny karriere?

Forsøgte Tokio Hotel-frontmanden, ved Milanos modeuge, at ryste teenage-band-image af? Max Dax, chefredaktør for musikmagasinet ’Spex’: ”Tokio Hotel hører til de få bands, som har potentialet til at transformere og videreudvikle sig. Lige nu ser det dog ud til, at Bill Kaulitz vil gå egne veje – en solokarriere.” Han er usædvanlig, funklende og en autentisk „freak“: „Han kan gå egne veje og kunne blive en slags David Bowie-agtig figur.“ ’Bravo’-chefredaktør Tom Junkersdorf, som i sin introducerede bandet, ser også mulige farer: „Bill er helt klart fascineret af designerverdenen. Men ikke en eneste af hans unge fans, kan identificere sig med ham på den måde.” Hvordan Bill Kaulitz selv vil bygge sin fremtid op, fortæller han eksklusivt her til ’Gala’.

Du udvikler dig mere og mere væk fra ’Tokio Hotel-imaget’, som du har været kendt for i flere år. Står bandet på en skillevej?
”Jeg tror, at vi lige nu befinder os på et meget interessant punkt i vores karriere. Også vi bliver ældre og udvikler os. Faktum er: Jeg prøver altid, at gøre det, der gør mig glad. Mit look er blevet mere ekstremt med årene. Og det er i dag, sikkert svært for mange unge mennesker, hvis man tænker tilbage på ’Durch den Monsun’-tiderne.”

Er det en strategi om, at bandet vil prøve, at fange et mere modent publikum?
”Nej. Men det er klart for os, at vi mest er sat i bås, som et teenage-band. Der vil gå lang tid, før det ændrer sig.”


Din catwalk-optræden i Milano brugte stor mode-jubel. Var det begyndelsen på en modelkarriere?
”Da det var så sjovt, kan jeg sagtens mig, at gå model nogle gange i fremtiden. Men kun for sjov.”

Havde du lampefeber?
”Jeg var skide nervøs. Men jeg har også altid lampefeber ved og før vores koncerter.”

Hvordan foregik forberedelserne? Havde du en catwalk-lærer?
„Det ville have været dejligt! Jeg tænkte også, at der nok var en man kunne spørge. Men sådan én, var der ikke. Nej, ved showet blev jeg skubbet ned i koldt vand (griner).”

I Tokio Hotel er du medlem af et band, alligevel er du centrum. Er der konkurrence mellem din tvillingebror Tom og de to andre?
”Lige modsat. Alle er glade for det, som det er. Gustav og Georg kunne ikke forestille sig, at være midtpunkt, og beundrer at Tom og jeg kan klare det. Tom er også kisteglad for, at jeg er ”rampelyskællingen” (”Rampensau”).

Har du planer om, at starte en solokarriere?
”Jeg ville aldrig stoppe med Tokio Hotel. Der vil dog være tider, hvor vi holder lange pauser. Der kan jeg sagtens forestille mig, at lave egne projekter. Men en ende for Tokio Hotel? Aldrig!”

Kilde: ARD-text.
Link: http://www.gala.de/beauty_fashion/maenner/91003/Bill-Kaulitz-Tokio-Hotel-Eigene-Projekte-Klar.html

Ingen kommentarer: