onsdag, april 21, 2010

Fritz Rau om Tokio Hotel!

Forudser du, Tokio Hotel, en lang karriere?

Jeg var med mine børnebørn til en Tokio Hotel-koncert. Jeg får stadig gratis billetter. Det var chokerende fyldt.

Da de startede med, at spille, så jeg spændte piger på balkonen - ligesom mine - som sang med på hver sang. Foran scenen besvimede omkring 300, men under en Beatles koncert besvimede 500. Tokio Hotel har en forsanger, og ja, det er den vigtigste ting. The Stones (Rolling Stones, red.) gør det godt og Keith Richards er sjælen, men uden Mick Jagger, ville det ikke være det samme. Og ligegyldigt hvordan Bill ser ud, er frontmanden vigtigst og drengene stræbere.

De har et godt bagland, har udviklet et godt 'program' for unge. Efter koncerten kunne vi komme backstage og mine børnebørn fik autografer på deres arme, og nægtede efterfølgende at vaske det af. Alle disse dikkedarer.

I mellemtiden er Tokio Hotel succesfulde i både Frankrig og Amerika. Og hvis Tokio Hotel beholder begge ben på jorden og ikke nægter at give for mange interviews, hele tiden at blive kigget efter, give deres bedste på scenen og udvikle sig fremad, så vil de have en stor chance for at blive på toppen en god tid. Det er på mode, at snakke dårligt om Tokio Hotel, men disse folk, der gør dette, har ingen anelse: De har ingen børnebørn, som tvinger dem til at gå med til Tokio Hotel-koncert og har derfor aldrig oplevet Tokio Hotel live. Jeg synes, det er fantastisk, at de er fra Magdeburg. Eller Stefanie fra Silbermond, hvem jeg gerne ville kysse, hvis jeg da ikke var 80 år.

Fritz Rau er en (forhenværende) tysk koncertpromoter. Han er 80 år. Han har arbejdet med kendte, som: Michael Jackson, Mariah Carey, Rolling Stones og en masse tyske musikere.

Ingen kommentarer: