tirsdag, april 20, 2010

Rai.tv-interview!



Vi klarede det. Der er kun få timer til Tokio Hotel-koncerten, i ‘Palalottomatica’, her i Rom. Som I kan se, er det scenen bag mig, og som I kan se, er dørene allerede åbne og publikum er inde. Vi har samlet alle jeres spørgsmål, som I har, kunne skrive til os på raimusic’s hjemmeside. Jeg har dem alle sammen her på et papir, og nu vil jeg gå ind og få dem til, at svare på så mange af spørgsmålene som muligt. Jeg vil gøre mit bedste, lad os gå, er I med?
Her er backstage-området, kom med mig!

Interviewer: Så, er vi her med Tokio Hotel. Desirée, spørger jer om, hvad I synes om fans der ikke skriger og græder, som de fleste gør under koncerterne, men bare bliver overvældet af følelser og musikken?
Bill: Generelt kan vi godt lide, når fansene er højrystede og råber. Vi har været til andre koncerter, hvor vi så publikum bare stå og klappe… det synes jeg, er en smule kedeligt. Du ved, jeg elsker virkelig at stå på scenen og kunne mærke alles følelser. Så ja, jeg tror at jeg foretrækker, når det er rigtig højt, men det er op til hver enkel fan, så længe de lytter til vores musik er det fint.

Interviewer: Igen om fans, B. fra Rom, spørger om I ved, at der i Italien er en meget aktiv gruppe af ikke helt unge fans, som følger og støtter jer, selvom I ofte kategoriseres, som et ‘ungdomsband’. Vidste I det?
Bill: Jeg tror, at du ved, at for os er det altid godt og positivt, at folk lytter til vores musik. Det handler ikke kun om alder. Så egentlig er vi lidt ligeglade, jeg mener, du kan høre vores musik, hvis du er 19, men hvis du er 90, er det også helt fint.
Tom: Du kan have god musiksmag, som 16-årig, men du kan også have god musiksmag, som 60-årig, så…
Bill: Ja, det er fedt.

Interviewer: I gjorde de italienske fans rigtig glade, ved at annoncere at I ville optage live DVD’en under koncerten i Milano. Alessia, spørger om, hvorfor I besluttede jer for at optage den i Milano og hvad der er specielt ved de italienske fans. Altså, hvis der er noget specielt ved de italienske fans.
Bill: Jeg tror, at det var, du ved, en masse ting, og fordi det var en af de sidste koncerter på touren, var vi vant til showet og det er godt, og selvfølgelig også pga. de italienske fans. Du ved, at vi aldrig har optaget en DVD udenfor Tyskland, dette er første gang. Så vi besluttede, okay kom, lad os prøve i Italien, for vi havde, ved du, gode oplevelser med det italienske publikum og alt der, er altid godt, du ved, at det altid er energisk og showet er altid godt i Italien, så det var derfor, vi besluttede at gøre det i Milano.

Interviewer: Lad os nu snakke om det seneste album, et album som er meget anderledes end de ældre, der er flere elektroniske lyde og klar reference til 80’er-musik. Denise fra Milano, vil vide dette: Hvorfor valgte I, at ændre lyden? Og hvad fik jer til, at tage denne beslutning?
Tom:
Vi besluttede ikke, det var en lang proces, du ved, vi brugte et år på at producere albummet, og du ved, at det er meget vigtigt for os, at have god tid i studiet, og især, føle sig frie og have tiden til, at lave en rigtig god plade. Og du ved, det var som en udvikling, ikke noget vi besluttede… Bill og jeg, var for første gang medproducenter på pladen, og det var en rigtig fed oplevelse, du ved, vi prøvede en masse forskellige ting, nye producerer, og vi producerede også med vores producerer… Og ja, det var en naturlig udvikling, og det var også vigtigt for os, at lave en ny plade efter så lang tid. Du ved, vi optrådte 3 år med vores gamle album, og det var tid for os, at lave noget nyt.

Interviewer: Vi modtog en masse spørgsmål fra hele verden: fra Spanien, Amerika, Sydamerika, Centralamerika, Canada, Filippinerne, hele Europa, Rusland, Danmark og Norge. For at repræsentere dem alle, har vi udvalgt Aixa fra Spaniens spørgsmål, fordi det var interessant. Nu hvor denne utrolige Europa-tourné er overstået, er alting selvfølgelig ikke helt overstået. Hvad er jeres planer efter promotionen i Asien, skal I så på tour igen eller begynde på et nyt album?
Bill:
Stil os ikke spørgsmål om vores planer!
Tom: Var det et spørgsmål om efter touren?
Bill: Det var et spørgsmål, om efter Asien.
Tom: Ah, efter Asien…
Bill: Så, jeg er glad for, at jeg ved, at jeg skal til Asien og det er alt hvad jeg ved, indtil videre. Jeg mener, at jeg tror hele året går ud på, at optræde med denne plade. Jeg tror ikke, at vi offentliggør en ny plade i år. Men vi vil sikkert gå tilbage i studiet, jeg mener, vi går altid i studiet, når vi har noget fritid. Vi skriver altid sange, vi går altid i studiet, og vi har allerede nye sange, så…
Tom: Men jeg tror ikke, at vi vil offentliggøre en ny plade i år. Det handler mere om, at optræde og måske tage til Sydamerika, og du ved, Asien og alt det der.

Ingen kommentarer: