torsdag, juni 10, 2010

Kawanku - nr. 74/2010

imagebam.comimagebam.comimagebam.com
imagebam.comimagebam.comimagebam.com
imagebam.comimagebam.comimagebam.com

Eksklusivt interview med Tokio Hotel!
Ligesom at mødes med gode venner!
Kawanku var så heldige at høre disse fire tyske drenge fortæller om deres liv. Fra deres skole-historie til ynglings mad og deres kærlighedsliv.

Kawanku: Hej drenge! Hvordan går det? Fortæl jer om jeres tur til Asien?
Bill: Vi har det godt! Vi er lige blevet færdige med vores europæiske tourné. Så, vi har været på kørende i 3 måneder og har holdt en masse fede koncerter. Vi har altid gerne ville til Asien, så vi var rigtig glade for at se vores asiatiske fans for første gang. Det var en fed oplevelse!

Kawanku: Før Malaysia, hvor var I så?
Tom: Vi har lige optrådt med en akustisk koncert i Singapore og så også vores fans der, for første gang. Det var fedt. Selvom vi kun var der i 3 dage, var vi glade for det.

Kawanku: Er der forskel på jeres europæiske og asiatiske fans?
Bill: Vi har optrådt i Europa mange gange før. Og det er lige så fedt, som at møde fans fra andre lande for første gang – der er ikke rigtig en forskel. Især når man ser dem smile, grine, græde, det er et magisk øjeblik.

Kawanku: I ved godt, at I har en masse indonesiske fans ikke?
Tom: Virkelig? Wow, fedt.
Bill: Ja, det er super fedt! Når vi rejser langt hjemmefra og stadig har fans som synger med på vores sange og kan genkende os, chokerer det os virkelig. Det er vi glade for at høre.

Kawanku: I får i hvert fald en masse tweets fra Indonesien.
Bill: Vi har hørt, at vi har en kæmpe støtte fra vores fans via internettet. Dog havde vi ingen ide om, at den var så enorm.

Kawanku: Havde I nogensinde hørt om Indonesien før?
Tom: Selvfølgelig! Men vi ved ikke så meget om det her. Det er vores første gang i Asien så. Eh ... ja, så alt er overraskende for os.

Kawanku: Hvem af jer har stadig ikke en kæreste?
Bill: Alle, på nær Georg, er single.

Kawanku: Hvilke slags piger kan I godt lide?
Bill: Jeg har ikke haft en kæreste i over 5 år nu, fordi jeg har endnu ikke fundet min soulmate. Jeg har ikke en bestemt type jeg går efter, jeg ville kunne se det ved første blik. Jeg tror på det, så jeg må vente.
Gustav: Jeg er enig med Bill, jeg går ikke efter en specifik pige, så længe det fungerer når vi er sammen.
Georg: Der er så mange smukke piger i denne verden.
Tom: Georg har ret! Selvom det er svært for mig at sige, har han ret. Vi ser smukke piger overalt, fx i Singapore i lufthavnen. Der findes smukke piger verden over, så det er svært at sige. Jeg er ligeglad om pigen er brunette eller blond, så længe, at når jeg er sammen med hende, føler jeg virkelig noget. Det er ikke fysisk, det handler om kærlighed. Jeg ville kunne mærke det.


Kawanku: Har I nogen interessante historier at fortælle om jeres skoletid?
Bill: Vi havde en virkelig dårlig tid i folkeskolen. Vi er vokset op i en lille by, så vi følte os som aliens på en fremmed planet. Vi har altid fokuseret på musikken i modsætning til andre børn. Jeg havde en masse problemer med lærerne og mine klassekammerater. Vi var virkelig slemme i skolen. (griner)

Kawanku: Hvordan forblød processen af at producere jeres engelske album ’Humanoid’?
Bill: I næsten et år var vi i studiet for at arbejde på albummet. Vi ville ikke være presset af noget pladeselskab eller nogen andre. Så vi har haft tid til både at slappe af og finde en ny lyd. Vi fik prøvet en masse ting af under processen af dette album. Med vores tidligere albums har vi optaget dem i Tyskland, men denne gang har vi været i forskellige studier i Tyskland og Amerika, som i fx Los Angeles eller Miami, så vi fik en masse inspiration også fra de forskellige lande. Jeg synes ’Humanoid’ lyder mere elektronisk end vores tidligere albums har gjort.
Tom: Det er som vi har tilføjet ny lyd til den gamle.
Bill: Det var en svær opgave at skulle lave noget så anderledes end hvad vi har gjort før
Tom: Min største udfordring har været at skulle lærer Georg at spille bas. (griner)

Kawanku: Haha, Tom, hvorfor gør du altid nar af Georg?
Georg: Det er et godt spørgsmål!
Tom: Det ved jeg ikke. Georg er en sjov fyr.

Kawanku: Har I prøvet asiatisk mad før? Hvad synes i om det?
Tom: Selvfølgelig har vi det! Jeg kan godt lide nudler og vegetar sushi.
Georg: Jeg kan godt lide stegt ris
Tom: Åh ja.. os mig.

Kawanku: Så hvornår kommer I tilbage til Indonesien? På en ferie evt.?
Tom: Det lyder godt, vi må se. De tidligere år har vi taget til Maldiverne, det er et fantastisk sted til ferie.
Bill: Vi ville virkelig gerne hele Asien rundt. Det ville være fedt. Vi ville gerne have alle dem, som har hjulpet os med vores koncert i Europa, til at planlægge nogle koncerter i Asien.

Kawanku: Vi har nogle gaver og breve fra jeres fans her!
Bill: Hvad er det? Årh breve og dukker som ligner os!
Georg: Wow, det er fedt!
Gustav: Ja meget!

Kawanku: Vi er ved at løbe tør for tid, er der noget I gerne vil sige til jeres indonesiske fans?
Bill: Vi ville gerne sige: ’Tusind tak for jeres støtte indtil videre og vi håber vi kan komme tilbage og holde nogle koncerter. Vi ville helt klart gerne møde vores fans og spille for dem. Tusind, tusind tak!’

Oversættelse af Sika Splint, Tokio Hotel Live News.

Ingen kommentarer: