onsdag, august 04, 2010

'My Idol'-interview (Ukraine)



Q: I har lavet en T-shirt for kampagnen mod AIDS. Hvorfor var det vigtigt for jer?
Bill: Vi hørte om denne kampagne. Vi har altid i det offentlige øje, det er derfor vi kan gøre sådanne ting. Det er meget vigtigt, især for unge mennesker, at have sikker sex. Idéen om sikker sex inspirerede os..

Q: Hvordan deltog I?
Bill: Design er mest mit arbejde.
Tom: Jeg kom naturligvis op med et slogan.
Bill: Og jeg blev virkelig inspireret af Tom's slogan.
- (Bills slogan: Ingen sex, ingen AIDS! Tom's slogan: Hellere AIDS end et liv unden sex!)

Tom: For det første, så ville vi lave et slogan som var kort og nemt at huske.
Gustav: De lod mig deltage! Jeg tegnede et udråbstegn!!!
Tom: Og Gustav rendte også efter mad!

Q: Hvad kan I sige til jeres fans om beskyttelse?
Bill: Det er meget vigtigt, fordi vi synes at sex er en god ting.
Tom: Ja.

Bill: Det der også er behageligt ved sex, er ikke nødvendigvis tilstedeværelsen af partneren.
Tom: Det sker sommetider...
Georg: Ofte
Gustav: Næsten altid!
Bill: Yeah.. (sukker)

Q: Hvad er jeres stil?
Bill: Jeg er absolut vild med læderjakker. Jeg har så mange, at jeg ikke kender det nøjagtige antal. Hver farve, hver form. Tom er mere hip-hop.
Gustav: Jeg kan lide sokker.

Q: Jeres yndlingsdel af outfits:
Bill: Udover jakker, er jeg vild med smykker. Jeg har altid mindst en kuffert, der kunne være flere. Der er flere hundrede sølvringe.
Gustav: Og jeg kan lide den jernring på min finger. En fan mistede den. Jeg var heldig!

Q: Hvorfor kaldte I jeres album 'Humanoid'?
Bill: Humanoid - er indbegrebet af, hvad vi følte under vores barndom. Hvordan alle omkring os så os, og hvordan vi følte selv. Dette navn er godt kombineret med vores liv og lyd fra albummet.

Q: Hvem fik idéen til coveret?
Bill: Vi blev enige om, at de tre andre ikke var interesseret (griner). Vi ville lave noget menneskelignende, det er derfor at vi tog dele af ansigtet og legede med det i Photoshop. Og det kom ud som en kombination af en mand og robot. Fantastisk cover til albummet.

Q: Hvorfor valgte I "Automatisch", som jeres første single?
Tom: Det var tydeligt, et nemt valg for os. Sangen viser en ny musikalsk retning for Tokio Hotel. Det er en sjov sang. Bill og jeg skrev den på to timer. Tekst og melodi kom overraskende temmelig let. Vi vidste straks, at dette vil være vores første sang på det fremtidige album
Georg: Og så meget mere, videoklip, der blev lavet til denne sang er bare fantastiske. Shooting skete i Sydafrika i 5 dage. Fordi vi var midt i ørkenen var det meget koldt. Efter solen gik ned, blev natten frysende kold. Men på trods af dette problem, vil vi aldrig glemme Sydafrika og dens natur.
Gustav: En lokal sort dame med store bryster lagde godt mærke til mig, og jeg tænkte allerede på at blive gift med hende , men det viste sig, at hun havde 18 børn.
Tom: Bill fik kun opmærksomhed fra shamaner, de troede, at han var deres konkurrent.

Q: Tom, hvorfor fik du ny frisure?
Tom: Efter 9 år med dreads, havde jeg et ønske om at skifte. Så jeg klippede mit hår virklig kort, fordi det var umuligt at få dem ud. Så ventede jeg på, at det voksede lidt og prøvede afrostil, bare for sjov, men siden det klædte mig, besluttede jeg mig for at beholde det.

Q: Er I single?
Bill: Ja. En af os har en kæreste, resten af os er single.
Georg: Siden Bill allerede har sagt det, vil jeg sige det. Jeg bor sammen med en smuk og charmerende pige, hvis navn jeg ikke vil fortælle. Hun er tysker og jeg vil ikke fortælle mere.

Oversat af Tokio Hotel Live News.

1 kommentar:

Sara sagde ...

Er det interview nyt eller gammelt?