torsdag, januar 21, 2010

Bill Kaulitz om sin (feminine) stil: ”Det vigtigste er, at det ser fedt ud!”

Superstjernen om sit look, sin nye film og sit første kys.

Bill Kaulitz, frontmand i mega-bandet Tokio Hotel, er altid i fokus med sin specielle stil. I den sidste tid, mere end før…

Mørk-sminkede øjne, perfekt lakerede (kunstige) fingernegle: I et interview med BILD.de fortæller den 20-årige sanger om sin stil, sin nye film ”Arthur und die Minimoys 2” og om hans første kys.

Med hans ti centimenter høje hæle, er han næsten to hoveder højere end BILD.de-redaktøren. ”Jeg er vokset lidt, jeg er nu 1.88”, siger han til kameraet, som dog blev lavet siddende. ”Og jeg har endda hæle på!”

Og ikke kun det: hanekam, tøj fra Christian Dior og Rick Owens (rockerens ynglingsdesigner), mange sølvsmykker om halsen og læderhandsker. Den unge mand ved hvordan man skal sætte sig i scene.

BILD.de: Bill, bestemmer du selv, hvad du tager på?
Bill Kaulitz: ”Ja, helt klart. Fra starten af, var det vigtigt for mig, at have friheden til at vælge, hvad jeg skal have på. Min største frihed er min krop. Jeg vil selv bestemme, hvordan jeg ser ud. At have en stylist, som skulle bestemme det hele for mig, er min største horror-forestilling. Det ville jeg ikke kunne klare. For mig er det vigtigt, at jeg føler mig tilpas og ikke keder mig.”

Har du altid været så selvbevidst eller er du blevet mere frigjort med tiden?
”Da vi første gang mødtes med pladeselskabet, ville de have os til en stylist og bestemme hvordan vores hår skulle se ud. Det var det første jeg sagde nej til. Dengang var jeg 14. Altså så der var diskussioner fra start ad.“

Bruger du mange penge på tøj?
„Om mit tøj koster meget eller lidt, er helt ligegyldigt. Førhen havde jeg lidt lommepenge og syede selv nogle af mine ting, det gør jeg også nogen gange i dag. Eller jeg tegner noget og får det (skrædder)syet. Jeg har også jakker, som koster 10 euro (cirka 75 kr.). Det vigtigste er, at det ser fedt ud!”

Hvad de andre siger om din stil, er ligegyldigt for dig?
”Med Tokio Hotel var der nogle gange, hvor jeg ikke længere kunne høre navnet. Jeg kunne se på mig selv længere, håret, alt. (Ich konnte es auch anderen nicht übel nehmen, wenn sie das auch so empfanden.) Men det blev tid til noget andet. At præsentere sig på anden vis.

Er du tilfreds med dig selv?
”Jeg er ikke en, der står foran spejlet og siger: ”Bah, hold kæft en lækker kælling”, også selvom det er det, mange tror om mig. Når andre siger, at jeg ser godt, bliver jeg selvfølgelig glad. Man ser det dog altid selv anderledes.”

Hvor meget tid bruger du om morgenen?
”Bad, tage tøj på, sminke mig – jeg bruger en time på, at blive færdig. Men der er naturligvis også dage, hvor jeg ikke sminker mig. At rejse med dette hår (viser sin hanekam), er alt for anstrengende. Der tager jeg en hue på og er helt usminket. Derhjemme sidder jeg altid uredt i mit joggingtøj foran fjernsynet – ligesom alle andre.”

I ”Arthur und die Minimoys 2” lægger du igen stemme til hovedrollen. Han oplever sit første kys…
”Ja, og i lydstudiet, kysser man sin egen hånd, for at lydeffekten bliver perfekt. Det er langt fra så romantisk, som det forhåbentligt kommer til i filmen.”

Hvornår oplevede du dit første kys?
”Jeg var 9 eller 10. Tom og jeg havde den samme pige. Han kyssede hende en dag før. Jeg var en dag langsommere. Det var hæsligt. Jeg tror ikke, at det første kys er godt for nogen. Dengang fandt jeg det skrækkeligt. Det andet var bedre.”
Vil du som det næste erobre Hollywood?
”Indtil videre har den rigtige rolle ikke været der. Jeg tror, at det er rigtigt svært, at spille en rolle. Jeg har lidt erfaring fra musikvideoer, men at spille en helt film er noget helt andet. Når det helt rigtige er der, kunne jeg sagtens forestille mig det. Vampyrfilm er mine ynglings. Mine barndomsdrøm ville gå i opfyldelse, hvis jeg spillede med i sådan en.

Bill Kaulitz i den næste ’Twillight’-film? Teenage-stjernen har i hvert fald den helt rigtige stil.

Kilde: http://www.bild.de/
Link: http://www.bild.de/BILD/unterhaltung/leute/2009/11/23/bill-kaulitz/tokio-hotel-frontmann-ueber-styling-erster-kuss-neuen-film-arthur-2.html (SE VIDEO!)

Ingen kommentarer: