tirsdag, november 16, 2010

Bussworthy-Interview: Oppe i det høje

Drengene fortæller om deres biler, ynglings bilmærker og om 'Automatic'. Et interview af ældre dato, men værd at se!



Hvad er grunden til, at I valgte 'Automatic' som første single?

Det var en af de sidste sange, vi skrev til albummet, og det var den rigtige følelse, den rigtige energi og alt føltes bare rigtigt angående sangen. Så vi gik i studiet, sagde "okay", dette kan sagtens være første single og sådan blev det.
Whats the reason that you picked Automatic as the first single from your album?

Har I en ynglingsscene i 'Automatic'-videoen?

Tom: Ynglingsscene?
Georg: Jeg elsker alle bilscenerne. Jeg elsker disse biler.
Tom: Vi havde nogle scener, hvor Georg var på toilettet og lavede stort.
Bill: Nej, seriøst, jeg kan virkelig godt lide de scener, hvor jeg står et øde sted, og bilerne bevæger sig om mig, og jeg bare står. Jeg synes lyset og det hele er meget smukt. Og jeg husker, at det var en af de første optagelser og det var virkelig godt.

Dette er jeres anden video, som I optager i Sydafrika. Hvad er så specielt ved dette land?

Tom: Min mening er, at i Sydafrika er der rigtig mange gode og specielle steder. Det gode ved denne optagelse er, at vi boede påFed et godt safari hotel og spiste morgenmad med geparder.

Hvor lang tid tog det, at lave videoen?

Tom: Ikke længe. Bare fem dage midt i ingenting, ude i ørkenen, og der var virkelig fantastiske steder i Sydafrika.

Hvorfor er jeres lyd, blevet så elektronisk i denne sang?

Tom: Det var bare automatisk.
Bill: Ja, det skete bare i studiet. Vi planlagde det ikke eller noget, vi gik bare i studiet og vores mål var at prøve nye ting med stemmen og nogle instrumenter, og vi grundlagde en ny lydverden for Tokio Hotel.

Lagde I lyden fra de forrige Tokio Hotel albums bag jer?

Bill: Jeg synes stadig det er den gamle, med nogle nye aspekter.
Tom: Ja.
Bill: Det skete bare, det var ikke planlagt. Ja, men jeg synes det er friskt, noget nyt og det var det vi ønskede for denne plade.

Hvor kom ideen til sangen fra? Kommer disse ideer bare til jer eller er det personlige oplevelser? Hvordan foregår det?

Tom: Inspirationen er overalt. Man kan sige, som de forrige albums, skrev vi nogle gange sange på tourneer, og denne havde vi tid nok til. Vi gik i studiet og kunne bare fokusere på vores eget - vores egen musik. Det var vigtigt for os og vi brugte næsten et år på at producere pladen.
Bill: Jeg mener at man samler sine ideer, når man er undervejs, så jeg har altid noget at notere på, med.
Tom: Men vi skrev dem ned i studiet, så det var mere et rigtigt studiealbum.

I 'Automatic'-videoen, kører I i nogle vilde biler. Hvad er rigtige drømmebiler?

Tom: Jeg kan godt lide store biler, som fx amerikanske biler. Jeg har en cadillac. Jeg elsker også audier.
Bill: Jeg kan også godt lide audi. Jeg har en Audi Q7, en ny en. Jeg synes det er fedt, at have en cool bill, men det er ikke det vigtigste for mig, men jeg elsker virkelig denne, det er en rigtig god bil.
Georg: Jeg kan virkelig godt lide de store, gamle amerikanske film. Fx mustang, den er virkelig fed.
Gustav: Jeg har prøvet at køre en Pontiac GTO, og jeg vil meget gerne have den bil i mit liv, men jeg ved ikke hvornår.
Tom: Jeg tror det vigtigste for Georg og Gustav er, at de har en bremse i deres bil.
Georg: 20 km i timen.
Gustav: Nej, Nej, Nej. Det er for stærkt til mig. Alt for stærkt.
Tom: Nej, det er okay, Gustav.
Gustav: Nej, det er for hurtigt.

Synes I, at I ofte opfører jer automatisk?

Bill: Der er ting i dit liv, du gør automatisk, som fx at børste tænder om morgenen.
Tom: Det er ikke automatisk for Georg, men du ved...
Georg: Ohhhh!
Bill: Generelt, tror og mener jeg, at det er vigtigt at være sig selv og være naturlig og bare gør hvad du vil.
Tom: Prøve at være ærlig og ikke bare en automatisk ting.
Bill: For jeg hader automatiske people, så jeg prøver, eller vi prøver alle, at være os selv.

'Automatic'-videoen indeholder to robotter - vil robotter også være en del af jeres sceneshow på den kommende tourné?

Bill: Jeg synes robotterne er fede, og jeg kan godt lide hele Tokio Hotel-designet med deres ansigter og det hele, så måske er det en del af showet, men det er endnu ikke fastlagt.
Tom: Vi har et helt nyt scenedesign og vi er stadig i den kreative fase.
Bill: Men vi har lige set de første tegninger af scenen. Det er virkelig 'Humanoid City', så vi vil bringe byen med til den by vi nu besøger, så der kommer til at ske en masse ting.

Oversat af JoseJoseJose/ tokiohot.blogspot.com

Ingen kommentarer: