torsdag, februar 11, 2010

Fokus: Japan!

Mere medieomtale om Tokio Hotel i Singapore! Her er et interview med Bill fra '8 Days Magazine'

På trods af, at de har opkaldt dem selv efter Japans hovedstad, kender det tyske rock-band Tokio Hotel næsten ikke noget til den japanske kultur, det siger den androgyne frontmand Bill Kaulitz.

8 Days: Originalt er i kendt som Devilish, hvorfor skiftede i navn?
Bill Kaulitz: Vi var meget unge og synes, at 'Devilish' lød fedt og en lille smule djævelsk. Men det var et åndssvagt navn. Da vi var ved, at blive berømte, ville vi have et bandnavn der gav mening. 'Hotel' repræsenterer vores drømme: vi vil optræde over hele kloden, bo på hoteller. 'Tokio' er åbenlyst fra byen Tokyo, som repræsenterer noget det er laaangt væk, og hvor vi aldrig har været, men vi vil meget gerne besøge byen en dag. Og det er fedt by-navn.

8 Days: Er i 'nippon-philes'? (Nippon er et andet ord for Japan)
Bill Kaulitz: Vi ved egentlig ikke særlig meget om den japanske kultur. Det eneste jeg ved er, at de unge mennesker er en smule specielle hvad angår stil og mode. Vi indspillede vores første engelske sang 'Monsoon' på japansk, det var meget svært. Jeg havde en hjælper, en japansk pige, med i studiet og jeg anede ikke hvad jeg sang. Jeg havde bare lært ordenes lyd.

8 Days: Bill, med det store hår og sminke, er du så nogensinde blev forvekslet med en pige?
Bill Kaulitz: Det er en normal reaktion fra folk, at de enten tror jeg er bøsse eller en pige/ feminin. Og det går mig overhovedet ikke på. Jeg kan lide, at gøre grin med disse rygter. Dette er min stil, min personlighed. Og for at få det på det rene, jeg er ikke bøse, jeg er heteroseksuel.

8 Days: Er du også sådan derhjemme?
Bill Kaulitz: Jeg har været sådan her, siden jeg var 10 år og i skole. Men nu er vores liv fuldstændig forandret. Privat prøver jeg, at være mere anonym/ privat og har derfor ikke sminke på.

8 Days: Er du stadig single, fordi du ikke kan finde en pige der er smukkere end dig?
Bill Kaulitz: (griner) Jeg tror på ægte kærlighed. Jeg har ikke rigtig fritid til, at tilbringe tid med en helt speciel. Jeg har været single siden jeg var 15. Måske vil jeg finde min store kærlighed i 2010.

Kilde: Tokio Hotel America.

Ingen kommentarer: